BUSSEN

Bellewagen

Bellewagen‘ uit 1947. De RTM heeft deze Austin brandweerauto met een aantal soortgenoten aangekocht uit de Britse legerdump. Er zat een grote bel op het dak van de cabine en een opening naar binnen. De bijrijder kon dan met een touw naar de klepel de bel bedienen. Vandaar de naam Bellewagen.

De ,,Bellewagen” is rijvaardig en er wordt incidenteel mee gereden. In juli 2012 is dit busje door de RDW goedgekeurd als personenauto (stationcar); er mogen dus maximaal acht passagiers mee worden vervoerd.   

Grasklokje

Leyland/LOB Den Oudsten RTM 107, ‘Grasklokje’, is een semi-toerbus uit een serie voor de RTM aangepaste standaardstreekbussen. Het is de laatste bus die in 1977 in RTM-uitmonstering aan de RTM is geleverd. Deze bus heeft aanvankelijk dienst    gedaan in het groepsvervoer en als touringcar en later op diverse lijnen van de RTM, onder andere op de Trans Delta Express (Rotterdam – Zierikzee / Westerschouwen). De restauratie van deze bus is in het voorjaar van 2014 afgerond.

Van Oeveren 40

Van Oeveren 40 uit 1986, één van de laatste uit enkele series van de standaardstreekbussen van destijds (serie 3500-3938). Deze bus is van het type MB 200, gebouwd door Den Oudsten met een DAF-motor. Van Oeveren voerde met deze bus tot 2003 lijndiensten uit voor de ZWN en Connexxion, beide opvolgers van de RTM. Deze bus is aan de RTM geschonken in 2005 en is volledig bedrijfsvaardig.

Atalanta

Pontbus RTM 82, ‘Atalanta‘, komt als laatste in aanmerking voor restauratie. Deze bus wordt gerepareerd met behulp van onderdelen van de RTM 88, ‘Oranjetip’ die eveneens in bezit is van de RTM. Voor de restauratie wordt een projectplan geschreven.